måndag 15 mars 2010

Hellre överviktig än skitviktig....

Oj oj oj vilken helg?!

Har i vilket fall jobbat hela helgen, sedan var ju MF finalen i lördags å i samband med det så var det även MakeOut i Luleå, som jag hade planerat att vara på men som jag senare räknade bort eftersom min bil *åter igen* havererat... *morr*
Nå i vilket fall efter att jag slutade på lördan så for jag på "dollar$tore" & handlade lite snacks,
för en annan hade ju mentalt ställt in sig på att bara mysa i soffan!
Nå i allafullafall så frågade en kollega om jag inte skulle komma å kolla på MF med dom innan dom åkte till Luleå och jag är ju inte svår övertalad :)
Det var riktigt trevligt!
Nå i alla fall MF tog slut och jag säger hej svejs till gänget och beger mig för att rasta Gollum och sedan fara hem å avsluta kvällen med en het dusch...
Hux flux
ringer telefon och det är en av killarna från tidigare på kvällen som frågar om jag kan tänka mig att vara chaffis åt dem för det visar sig att deras chaufför bangat,
Så det var bara att hastigt å lustigt fara hem å svida om för att bli reppresentabel för en grand entré i Luleå!

Väl där på MakeOut vart jag glatt överraskad av att träffa flera gamla bekanta som man fick kramas med å få en snabb sammanfattning om vad som hänt sedan sist man sågs :)

Men det som chockade mig mest var fedbacken om min vikt nedgång det var allt ifrån folk som kom å spontan pussa mig å bedyrade om HUR snygg jag var till individer som man aldrig pratat med som kom å kommenterade om hur snygg man var...
*visst bekräftelse ÄR alltid trevligt*
men när det är individer som uttryckligen visat sin "avsky" gentemot en när man vägde 94kg mer, nu hux flux tror att ens eget bättre vetande & minne oxå har krympt tillsammans med isoleringen *haha*
Nää SÅ konstaterat det är HUR man blir behandlad som överviktig!! *blää*

Sedan förutom denna iakttagelse så herre jösses så mycket feedback man får om vissa i sitt umgänge när man spenderar en kväll nykter tillsammans med överförfriskade fjollor...
*Både skrämmande MEN på samma gång givande information om vissa*
inte nu för att jag direkt haft fel vad gäller mitt första intryck utav dem snarare en bekräftelse på att jag fortfarande har kontakt med mitt "6:e sinne" *ler brett*

1 kommentar:

Nadia sa...

Danne, kära du! Jag ÄLSKAR att läsa det du skriver men satan vad du skriver sällan. GE MIG MER! ;-) Pöss.